Így indítsd el Print on Demand vállalkozásod

Ha webshopot szeretnél nyitni, olyan tökéletes terméket keresel, amit magas haszonnal árulhatsz és még nem található meg minden második webshopban. Mutatok neked egy olyan üzleti modellt, ami már évtizedek óta velünk van, még mindig nincs teljesen kiaknázva a benne rejlő lehetőség. Sőt, a mesterséges intelligencia eszközeinek hála, most kezdi új aranykorát élni. A print on demand, röviden POD modell töretlenül robog előre, újra és újra felbukkan a köztudatban, az új szoftverek pedig kinyitják a kaput, hogy bárkinek saját POD vállalkozása lehessen.

Ha röviden kellene összefoglalni a modell lényegét, az valahogy így hangzana: Tervezz egyedi grafikákat, majd add el nyomtatott termékeken!

A TERMÉK AKKOR KÉSZÜL EL, AMIKOR MEGRENDELIK.

A POD modell egyik szépsége, hogy a termékedet akkor gyártjuk le, amikor azt megrendelték tőlünk. Ez a termék lehet egy fényképes póló, sapka, pulóver, de akár könyv is vagy egyéb nyomdaipari termék. Dönthetsz úgy, hogy ezeknek a termékeknek a gyártását te végezed, de akár ki is adhatod egy print on demand gyártónak, aki a megrendelés után legyártja neked. A legtöbb POD gyártó dropshipping szolgáltatást is kínál, így neked csak az eladással kell foglalkoznod, a megrendelés után pedig a gyártók mindent elvégeznek helyetted.

Így indítsd el POD üzleted 5 egyszerű lépésben

1. lépés: A tökéletes niche kiválasztása

A niche egy speciális réspiac az adott iparágban. A réspiac meghatározása a nulladik lépés, bármilyen online vállalkozásba is vágnád a fejszéd. Számtalan előnnyel jár, ha kiválasztod a számodra jövedelmező niche-t: speciálisan tudsz kommunikálni és hatékonyabban használhatod fel a marketing büdzsédet is.

Ha nincs ötleted, akkor gondold át, hogy mihez értesz. Mi az a téma, ami érdekel? A kutyák, egészség vagy járművek? Nagyrészt a niche és a célközönség meghatározásán múlik, hogy mennyire lesz sikeres a print on demand üzletünk, ezért érdemes alaposan körbejárni a témát.

Arra is lehetőségünk van, hogy a meglévő termékkörünket bővítsük. Például, ha egy horgász webshopot működtetünk, akkor egy tökéletes terepünk van arra, hogy egyedi termékeket színesítsük a palettát. A horgászok imádnak mindent, ami a horgász témával kapcsolatos, legyen az egy vicces póló, bögre vagy sapka. Azonban ez csak egyetlen réspiac, érdemes megnéznünk, hogy a mi piacunk miért rajong igazán.

2. Döntsd el, mit fogsz árulni

A print on demand szolgáltatóknál végtelen mennyiségű termékből válogathatunk: pólók, bögrék, vászontáskák, matricák, plakátok, vászonképek, sapkák és még sorolhatnánk. Minden gyártónál más a választék, ezért fontos tisztában lenned azzal, hogy milyen termékeken fogod értékesíteni az alkotásaidat.

3. Tervezz igényesen

Tévhit, hogy grafikusi végzettség szükséges a print on demand shop indításhoz. aaz igaz, hogy jól néz ki egy egyedileg megrajzolt grafika, azonban nem biztos, hogy az embereknek erre van szüksége. Az I Love Póló POD platformján a legnagyobb sikereket azok érik el, akik egyszerűbb, vagy akár szöveges mintákat készítenek.

Szerencsére már nem szükséges bonyolult grafikai programokkal dolgoznunk és évekig tanulni a használatukat ahhoz, hogy minőségi és eladható termékeket készítsünk. Ehhez nekünk megfelelő segítség lesz a Canva, vagy egyszerűbb szerkesztő programok. A mesterséges intelligencia képalkotása pedig már annyira fejlett, hogy egy kis kísérletezés után szuper eredmények születhetnek. 

Ha még sosem foglalkoztál grafikai tervezéssel, érdemes néhány hasznos tanácsot megfogadnod: 

Inspirálódj, böngéssz online piactereken, figyeld meg részletesen mások alkotásait, és hogy ezekben milyen színeket, betűtípusokat és elrendezéseket használnak.

Bátran kísérletezz és gyakorolj, csinálj legalább 10-20 db próbát, mielőtt élesben feltöltenéd őket a shopodba.

Törekedjü az egyszerű és letisztult elrendezésre. A kevesebb néha több: egyáltalán nem kell 5 különböző színt, betűtípust használdnod egy mintában, 

Fontos, hogy megfelelő felbontású grafikai elemet használj és jogtiszta forrásból.

Ha nem akarsz ezzel foglalkozni, akkor bízd rá profi grafikusra, aki a saját ötleteid szerint elkészíti a graikákat.

A GRAFIKAI ALAPOKAT MINDENKÉPP ÉRDEMES MEGTANULNOD.

Ahhoz, hogy valóban nyomtatható termékeid szülessenek, a POD gyártódnak olyan grafikát kell biztosítanod, ami megfelelően használható. Meg kell tanulnod, hogy mit jelent a képek mérete, felbontása, milyen színterek léteznek és az se hátrány, ha képben vagy a nyomtatási technológiával is, amivel a termékeid készülnek. Így elkerülheted, hogy olyan grafikákat tölts fel, ami a részletei miatt nem nyomtatható.

4. Találd meg a számodra megfelelő gyártót

Abban az esetben, ha nem te magad tervezed gyártani a termékeket, akkor szükséged lesz egy partnerre. Az ILP POD platformot kifejezetten azért fejlesztettük, hogy bárki kockázatmentesen ki tudja próbálni magát igazi online vállalkozóként. A felületre egyszerűen feltöltheted alkotásaidat, nincsenek bonyolult és hosszadalmas folyamatok. Mielőtt kiválasztod a gyártódat, teszteld le a termékeit, látogasd meg, hiszen téged fognak képviselni a saját vásárlóid előtt. Az I Love Póló csapatával több városban is találkozhatunk, így személyesen is meggyőződhetsz a kész termékek minőségéről.

Az I Love Póló egyedi ruházatot és kiegészítőket készít, már 2016 óta. Ha saját brandet építenél, de nem szeretnél gyártással bajlódni, akkor dropshipping és print on demand partnerként is számíthatsz az ILP-re. A hatékony gyártást a franchise modell teszi lehetővé. 5 üzletben, nagy kapacitású és a legkorszerűbb gépekkel gyártjuk a termékeket, így biztos lehetsz abban, hogy a termékeid megfelelő minőségben és időben elkészülnek. 

Az ILP POD platformján már több, mint 1200 aktív felhasználó építi saját márkáját. Köztük több tartalomgyártóval is együttműködünk, nézd meg kik ők!

5. Legyél a célközönséged szeme előtt

Tévhit, hogy a print on demand passzív jövedelem. Csábító lehet egy kezdő, viszont annál lelkesebb podosnak, hogy befektetett idő vagy pénz nélkül gyorsan lehet sikereket elérni. Ha teszed bele az idődet és nem költesz minimális büdzsét a marketingre, akkor lehetsz te a világ legjobb grafikusa, nem fogsz belőle megélni. Nem elég, ha a terveidet egyszerűen csak megosztod a közösségi oldalaidon. Ehhez elengedhetetlen, hogy legyen egy jól működő webáruházad.

ÉPÍTS SAJÁT KÖZÖSSÉGET, HASZNÁLD A SOCIAL MÉDIA VARÁZSEREJÉT, ÉS HIRDESS

Végtelen lehetőséged van akár ingyenes eszközökkel is megmutatni a termékeidet. Facebookon és Instagramon már organikus eléréssel hosszabb idő alatt lehet építeni a közösségünket, ettől függetlenül érdemes kihasználni. Facebookon jelenleg is erősek a csoportok, illetve a rövidebb videók is tarolnak, pont úgy, mint az Instagramon.

Ha videós tartalomban gondolkodsz, akkor nem mehetünk el szó nélkül a TikTok mellett. Még csak szerepelned sem kell megállás nélkül, jól használható a szereplő nélküli tartalom is ebben az iparágban. Persze mindig előnyösebb, ha a márkád mögé tudsz állni arccal is, hiszen egy online vállalkozás esetében így könnyebben tudnak hozzánk kapcsolódni és bizalmat kialakítani. A TikTok megkerülhetetlen eszközzé vált a virtuális vevőszerzésben. Nem csak közösséget építhetsz, de forgalomterelőként is jól funkcionál. 

Mielőtt fizetett hirdetésekhez nyúlsz, mindenképp használd ki az organikus opciókat is. Vedd elő a kreativitásod, bátorságod és gyártsd le az első videódat. Ha igazán jól csinálod, hatalmas tömegeket érhetsz el és meg is szerezheted az első vásárlóidat.

Ha mindez már gyerekjáték neked, muszáj lesz a saját kezedbe venni az irányítást és kontrollálni az online vásárlószerzést. Ezt legkönnyebben fizetett hirdetésekkel tudod megtenni, a Facebook, Instagram és Google platformokon, vagy akár a TikTok-on is. A hirdetéskezelés mára egy külön szakmává vált. Ahhoz, hogy ne locsold feleslegesen a pénzt, rendesen bele kell ásnod magad a témába, mielőtt fejest ugrasz a hirdetések tengerébe. 

Mielőtt belevágsz, szükséged lesz üzleti, stratégiai tervezésre és célok meghatározására, hogy tisztán lásd, merre is szeretnél haladni. 

ÖSSZEFOGLALÓ

Összegzésként kijelenthetem, hogy a POD egy kiváló lehetőség azoknak, akik ki szeretnék magukat kipróbálni online vállalkozóként kevés ráfordítással, minimális kockázattal. Nem lesz szükséged készletre és költséges gyártó gépekre sem, csupán az idődet kell rászánnod. Az azonban tévedés, hogy ez könnyű pénz. Mint minden vállalkozáshoz, ehhez is kemény munka, kitartás és rengeteg kreativitás kell. 

Ennek ellenére nincs mit vesztened, csak nyerhetsz azzal, ha belekezdünk. Tapasztalattal és tudással gazdagodhatsz, de ha elég tudatosan építed az üzletet, szuper bevételi forrássá válhat. 

A sikerhez elengedhetetlen, egy olyan rendszer, amelyet könnyű használni és közvetlen kapcsolatot biztosít a POD gyártó és a webshopod között. Az I Love Póló POD platformja pontosan ezt adja. 

CSATLAKOZZ MAGYARORSZÁG LEGNAGYOBB POD KÖZÖSSÉGÉHEZ IDE KATTINTVA.

A SZERZŐRŐL:

Hudák Tibor, a print on demand modell szakértője, franchise hálózatépítő, az I Love Póló POD platform alapítója. A Vállalkozó Atlasz és az Úristen, POD-ozom! könyv szerzője. 2015-ben indította az I Love Póló vállalkozását, amelyből később egyedi pólónyomtató franchise hálózatot épített, majd elindította azt a POD platformot, amit társaival a külföldi ismert platformok versenytársának szánnak Közép-Európában.

Tudj meg még többet a Print On Demandről! 

Print On Demand shop létrehozása lépésről-lépésre

Print On Demand: Legyen saját márkád és árulj saját termékeket, gyártás nélkül

Úristen, Podozom! - Az első magyar POD könyv

A legnagyobb MAGYAR POD KÖZÖSSÉGET itt találod

KOSÁR

FIZETENDŐ

Rendelés értéke

0