Designer Tudástár

Gyakori hibák a grafikákban

A designerek által feltöltött minták leggyakrabban az alábbiak miatt kerülnek elutasításra.

  1. Pixeles elemeket tartalmaz a grafika

Azaz a grafika tartalmaz olyan elemet, aminek a felbontása alacsony és emiatt pixeles, homályos. Emiatt a nyomtatás végeredménye nem lesz elfogadható egy terméken. Vásárlóinknak kizárólag olyan termékeket adunk át, ami maradéktalanul megfelel a minőségi követelményeinknek.

Példa kép arra, hogy a mintában csak egy elem pixeles:

Mikor történhet ilyen?

Amennyiben a design tartalmaz olyan elemeket, amelyek ingyenes oldalakról letölthetőek és felhasználhatóak, előfordulhat, hogy már eleve rossz minőségben kerülnek letöltésre. Ezért egy pici elem és tönkreteheti a teljes munkát, hiszen így a design használhatatlan lesz nyomtatásra.

Mi megoldás?

Amennyiben külső forrásból kerül felhasználásra egy grafikai elem, úgy meg kell nézni, hogy a minősége megfelelő-e. Legalább 1000x1000 pixel méret és 150 dpi az ajánlott felbontás.

Tipp: Bármilyen grafikai szoftverrel vagy képnézegetővel könnyedén ellenőrizhető a feltöltendő kép minősége úgy, ha 100%-os nagyításban ellenőrizzük a szemünkkel, hogy minden grafikai elem éles és nem pixeles.

 

  1. A feltöltött PNG fájlok nincsenek körbevágva

A feltöltött grafikában az üres területek aránya magas. Egyrészt ez növeli a fájl méretét, valamint kevésbé lesz jól elhelyezhető egy terméken. Ajánlott a grafikákat úgy kimenteni a grafikai szoftverből, hogy a munkalap mérete ugyanakkora, vagy kicsivel (néhány miliméterrel) legyen csak nagyobb, mint a grafika mérete.

Példa olyan mintára, ahol a háttér nincsen levágva:

  1. A nyomat elmosódott szélű árnyékot vagy körvonalat tartalmaz.

A digitális textilnyomtatás során nem fehér termékek esetében, a színes festék alá egy fehér fedőréteg kerül. Így lesz élénk, de elősorban látható egy nyomat a terméken. Amennyiben elmosódott szélű grafikát használsz, úgy a fehér fedőréteg ki fog látszódni alóla, ami esztétikailag kifogásolható. Így, ha nagy felületen tartalmaz ilyen elemet a grafikád, nem fogjuk tudni felhasználni minden termékre.

Példa egy ilyen mintára:

  1. Kóborpixelek

Nagyon pici apró képpontok maradnak a designban, ami a nyomtatás során látványos lehet és könnyen tűnhet nyomtatási hibának.

Hogyan keletkeznek ezek a kóborpixelek?

Amikor egy grafikai programban olyan színekkel dolgozol, amik kevésbé látszódnak a munkalapon (pl. átlátszó munkalapon fehér színnel), akkor radírozás, háttéreltávolítás, vagy törléssel járó szerkesztési művelet során bent maradhatnak olyan pici pixelek, maradványok, amik szabad szemmel a monitoron nem láthatóak. Ezek a haszontalan képpontok nyomtatás során gondot okoznak, így minden ilyen kóborpixeltől meg kell szabadulni.

Hogyan töröld a kóborpixeleket?

Tegyél minden rétegre egy jól látható (pl. piros) körvonalat. A kóborpixeleket így ki fogod emelni és akár egy radíreszköz segítségével törölni lehet őket.

Példa egy mintára, ahol körvonalak nélkül nem látszódnak a kóborpixelek. Első kép körvonal nélkül, második képen piros körvonallal láthatod a jelenséget.

Bolt profilkép és borítóméret

A designer a bolt beállításainál profilképet és borítóképet adhat meg, ami publikusan megjelenik a webshopjában. Ezzel egyedivé teheti, így megkülönböztetheti magát a többi üzlettől.

Profilkép mérete: 225x225 px
Borítókép mérete: 1960x505 px
Mobil nézeti "biztonságos zóna": 620x505 px

 

KOSÁR

FIZETENDŐ

Rendelés értéke

0